sobota 1. prosince 2012

Adventní kalendář



Miluju advent. Nikam nespěchám a každý rok si ho užívám. Přestože bývám často do noci vzhůru, peču cukroví, uklízím, vyrábím dárky nebo je balím a bývám trochu unavená.  Přes to všechno mívám v tomhle období lehký úsměv na rtech.

Nejvíc radosti mi dělá, když vyrobím něco pro kluky a jim se pak rozzáří oči a je na nich vidět, že se jim to líbí. Přes rok jsou to nejrůznější letadla, koníci, auta nebo kytary z kartonu, se kterými se pak společně vyblbnem. Letos před adventem jsem si řekla, že jim tradičně vyrobím adventní kalendář. Snažím se být kreativní v materiálech (minulý rok jsem šila anděla), ale stejně nejčastěji je to z papíru :-)

Letos jsem si pořídila sadu vánočních papírů od Graphic45.  A pořád jsem čekala a přemýšlela jak s nimi naložím. Internet je veliká inspirace a blog "grafiků"  nezklamal.

Původní záměr, že mi můj šikovný truhlářský taťka udělá základní „rastr“ na adventní kalendář, ze dřeva nevyšel, z časových důvodů.
Přepis našeho telefonického rozhovoru s taťkou by mohl vypadat asi takhle:
27.11. ve večerních hodinách
Já: „Ahoj tati, jak se máš……? Víš já bych něco potřebovala….“ ,
Taťka: „ Hahahahahaha…. Tak povídej…“ 
Já: „No, ze dřeva takový jakoby rastr, na adventní kalendář, víš jakože 35 x 35 s jedním velkým a čtyřiadvaceti malýma okýnkama…. A mám to na adventní kalendář, takže včera bylo pozdě…“
Taťka: - už se nesmál – „No, to asi nestihnu, nemůžeš to udělat z něčeho jinýho?“

……… No, můžu. Ale dřevo je dřevo. Nakonec jsem vzala lepenkovou bedničku a udělala kalendář z ní. 
Ráda bych vám ukázala postup práce, jenže jak tu tak pracuju po nocích,  při bludičce, žádný dobrý fotky by z toho asi nebyli.Tak aspoň jednu malou ilustrační - té bludičky a pracovního bordýlku :-)))


Bedničku jsem polepila papírem, který jsem natřela na červeno. Rozdělila jsem jí na dílky. Jeden velký v horní části a na 24 malých okýnek. Rastr dovnitř jsem taky polepila červeným papírem. Nadělala jsem 24 malých šuplíčků a přední stranu polepila papíry z vánoční kolekce. Malou kulatou raznicí jsem vyrazila kolečka a bílou gelovkou na ně napsala čísla. Na přední stranu šuplíčků jsem je nalepila pomocí 3D čtverečků. Šuplíček s posledním číslem jsem ještě přizdobila.
Do rohu horního okna jsem dala hrací strojek s melodií Rolniček (Honzík jí miluje) Strojek jsem umístila tak, že se natahuje ze strany. Nevymýšlela jsem žádný zastavovací mechanismus pro strojek, takže hraje vždycky až do konce. 


A pak už jsem jen zdobila vnitřní okno. Pomocí obrázků od Graphic45, vánočních výseků od Tima Holtze, dokonalé spirálky od Memory Box, kamínků, brads, kytiček chipboards výseků…..

 A tady je celý adventní kalendář.









 Děkuji za návštěvu a užívejte Advent :-)

6 komentářů:

  1. PARADNE!! :) sikovne ruuucky mas veru

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi pekné , je tam veľa drobností, proste nádhera.
    Prajem veľa ďalších super nápadov

    OdpovědětVymazat
  3. Ilonko no tak to je nádhera, krásná, adventní, vánoční...má to atmosféru a spoustu něhy :-) nedivím se, že se dětem líbil... přeji vám krásný čas předvánoční s dětmi je to veselejší a krásnější ten čas, těšení...:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kalendář je DOKONALÝ!!!! Vím jaké to jep racovat po nocích a foti se při lampičce vážně nedá :)

    OdpovědětVymazat
  5. No to je nádhera. To sis Ilonko pěkně vyhrála, jsi šikulka. Kalendář má krásnou vánoční atmosféru, hoši museli být nadšení. A opět pěkně nafoceno.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, Ilonko, to je nádherný kalendář. Chtěla bych nějaké kalendáře vytvořit pro děti z dětského domova, ale dělat je pro každé, to bych asi nezvládla, i když čas ještě mám. Nevíte, kde bych sehnala nějaký základ, prostě ty krabičky, abych je mohla jen dozdobit, "doadventit!":-))) Jsem důchodkyně, všechno jim dám zdarma a i náplň bude něco stát (vyrábím a sbírám všelijaké blbůstky, které jim chci do toho dát jako dárečky). Ale nemohu nikde sehnat nějaký základní "domeček", který by byl jako odrazový můstek. Sice jsem našla na Fleru od nějaké paní Merkel, ale to je pro mne nedostupné, to finančně nezvládám, ale kalendáře to jsou skutečně nádherné...Prosím a to moc, poraďte mi, kde sehnat základ.
    Děkuji moc.
    Rabasová Alena

    OdpovědětVymazat